Villa Fignano
Voor vakantielandgoed Villa Fignano in Italië is er een nieuwe huisstijl en website ontworpen. Op de website krijgen de bezoekers een eerste indruk van het landgoed en hebben ze de mogelijkheid om verschillende appartementen te boeken voor hun vakantie.

Opdrachtgever
Stage Burg, Burg
Werkzaamheden
UX/ UI Design
Branding
Datum
2023

Opdracht
Villa Fignano is een landgoed midden in de natuur van Toscane in Italië. De eigenaren van het landgoed willen in de zomer van 2023 verschillende appartementen op het landgoed verhuren voor vakantie. Tijdens mijn stageperiode (bij Burg, Burg) is deze opdracht bij mij terecht gekomen. Voor dit project ben ik bezig geweest met het ontwerpen van een nieuwe huisstijl en website.
Structuur
Voor de website ben ik begonnen met het bepalen van de structuur van de website (sitemap). Op de homepagina van de website krijgen bezoekers een eerste indruk van het landgoed met een CTA om te boeken. Door naar beneden te scrollen krijgen bezoekers verschillende mogelijkheden om meer over het landgoed, de verschillende appartementen en de omgeving te ontdekken. Onderaan de pagina is er nog een keer de mogelijkheid om te boeken.

Huisstijl
Voor deze opdrachtgever ben ik ook aan de slag gegaan met een nieuwe huisstijl. In overleg is er besloten dat de huisstijl een luxe, dynamische en een modern authentieke uitstralling moet krijgen. De tone of voice van de website is informeel en straalt plezier uit. Er wordt voornamelijk gefocust op de doelgroep tweetallen en gezinnen die graag wat extra willen besteden voor een goed verzorgde vakantie.
Uitstraling
De website bestaat veelal uit beeld van Italië (Toscane) en de villa. Voor een dynamische uitstraling heb ik ervoor gekozen om op sommige plekken de headers half over het beeld heen te plaatsen. De moderne uitstraling komt ook terug door de combinatie van groot tekst en beeld gebruik. Voor de headers heb ik gekozen voor een sans-serif font (Domaine Sans Display). Dit font bestaat veelal uit dikke en dunne lijnen waardoor het lijkt op een moderne serif font en daarbij een luxe uitstraling heeft. Ik heb er bewust voor gekozen om geen serif font te kiezen omdat deze font er mede voor zorgt dat de website er ouderwets uit komt te zien.
Voor het beeld heb ik gekozen voor rechthoekige en ronde vormen. Deze ronde vormen refereren naar o.a. de vorm van de ramen bij oude Italiaanse gebouwen. De primaire kleur van de huisstijl zit tussen geel, oranje en goud in. Deze kleur geeft de website een vriendelijke en warme uitstraling.
